Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 1 oktober 2018

Oktoberdikten


Bildresultat för gäss v-formation

Så här i höstrusket kan det passa med Haiku tänker jag. Ni ska få några av Michael Fenlin.

en skata putsar sig
på balkongen,
för länge

Eller varför inte den här...


gäss i v-formation
på den klara hösthimlen
vems seger?

Och den sista...

gammal kvinna
tittar på nyheterna
ingenting händer

Dikterna är tagna ur boken

Fri Haiku (2009)

3 kommentarer:

  1. Storm ifrån väst
    plåtak på drift
    vart är vi på väg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mycket bra dikt så här års...Ja vart är vi på väg?Det är en fråga jag ofta ställer mig.

      Radera