Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 10 mars 2016

Det har varit en dag med höga toppar och djupa dalar!
Jag har blivit uppringd från ett bibliotek och ska, efter påsk på jobbintervju. Det är nog den högsta toppen på flera år, nästan så man blir höjdrädd! Det mest fantastiska är att jag inte ens har hunnit söka jobbet.
Dagens bottennapp var att jag glömde att jag hade telefonen i bakfickan när jag gick på toa. Så på lördag kommer jag att köpa en ny telefon.
Ikväll är T och hans bror på hårdrockskonsert. Hoppas de har värmt upp nackarna så de inte sträcker sig när de headbangar, de är ju trots allt inte tjugo längre. H var avundsjuk, han ville också på konsert. Han köpte inte alls argumentet att man i alla fall måste var åtta...
Och nu sitter jag här, bara jag och kaninen är vakna, Stackars Speedy, han har nerverna utanpå pälsen just nu. Det är vårkänslor i vartenda litet morrhår. Hans kusin Charlie har inte visat ett endaste litet tecken på att våren är på gång. Livet är orättvist, även för kaniner.
I helgen ska jag försöka komma i mål med hemtentan. Det är sååå tråkigt. Jag hinner inte läsa något roligt, eller sticka, eller titta på roliga filmer.
Men imorgon är det i alla fall fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar