Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 8 januari 2016

Nu är det slut på julen och idag ryker julgranen. Nu vill jag bara ha vårsol och tulpaner.
Som H sa igår
-pappa, har du sett, julgranen börjar bli flintis!
Tja, vad ska jag säga, då är det dags att ta adjö.
Jag har klämt en Nora Roberts så här i sluttampen av julhelgen. I "En förtrollad ö", den första delen av tre (som vanligt) får vi möta Nell som har rymt från sin våldsamme man och skapar sig ett nytt liv på ön Three Sisters. Men. det går aldrig att gömma sig för evigt. Någon gång måste man ta itu med sitt förflutna. Det är en klassisk Nora Roberts-bok. Kanske är den lite mer våldsam och det är lite mer magi än vanligt, men annars känner jag igen allt.

Nu läser jag något helt annat, nämligen "Tove Jansson: arbeta och älska" en biografi av Tuula Karjalainen. Den verkar riktigt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar