Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 6 december 2015

Ytterligare en rapportinlämning att göra ikväll, men ingen rast och ingen ro efter det. Nästa rapport som är en fortsättning, eller hur man nu ska säga, på den här som avslutas idag, ska vara inlämnad i början av januari.* Ikväll åker jag hem till en kär, yngre släkting för att intervjua om läsvanor. I min familj är det inte svårt att hitta personer som gillar att diskutera läsning vilket är en klar fördel i en sådan här kurs.
I fredags var jag, min son, syster och systerdotter på Kungliga operan  i Stockholm och såg "Min mamma är en drake", baserad på den fantastiska "När Åkes mamma glömde bort" av Pija Lindenbaum. Vi blev inte besvikna! De hade lyckats fånga känslan i boken på pricken. Det var lite sorgligt, lite roligt, lite läskigt och lite lyckligt. Tydligen kommer den på tv under våren. Då ska vi se den igen, det har vi redan bestämt!
*årets krångligaste
mening?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar