Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 5 maj 2015

Stora bokbytardagen

De enda tillfällen på min biblioteksutbildning då vi pratar om böcker, som inte är kursböcker, är när jag och min kompis, som jag hittat i klassen, sitter och utbyter boktips. Vi gillar ungefär samma typ av böcker, men har oftast läst olika, det perfekta boksamtalet. Hon jobbar på ett skolbibliotek och har stenkoll på all ungdomslitteratur. När hon berättar om sin skola och jag om min, så är vi helt överens om vikten av tillgång till bra skolbibliotek och engagerade vuxna när det kommer till att inspirera barn och ungdomar till läsning.
Jag önskar att fler skolchefer och skolledare förstod det också.

Just nu har jag hittat den stora Bokbytardagen, den 16 maj.


Om jag får som jag vill kommer hela skolan att få byta och prata böcker, fast på fredagen då.
Du behöver förstås inte gå i skolan för att byta böcker. Gå till ett bibliotek, byt på bussen eller var du nu vill!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar