Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 29 maj 2015

Fredagsmys med kanin

Killarna är på simskoleavslutning. Jag och Speedy vilar efter en hård vecka. I förrgår fick han åka och hälsa på sin kusin Charlie för första gången. Oh, det var spännande Eller ja, kusin och kusin...Kaninernas ägare är kusiner och då blir förstås kaninerna det också. I alla fall så var de mycket intresserade av varandra och Charlie bet Speedy lite demonstrativt i nosen för att visa vem som var kung i den buren. När vi kom hem var Speedy tvungen att sitta bakom skrivaren och pusta ut en lång stund och bearbeta händelsen.
Jag har sista tentan på fredag och undrar var jag ska hitta den sista energin för att orka plugga på måndag och sedan genomföra tentan. Just nu känns det helt oöverstigligt.
Nora Roberts och ett glas rödvin  förgyller annars min fredagskväll. "Född ur kylan" är precis vad som krävs för att en överhettad hjärna ska varva ner och om jag bara lutade mig lite mer nedåt i soffan skulle jag nog somna.  Jag har ju tänkt hålla mig vaken tills övriga familjen kommit hem men det kan bli lite svårt.


Charlie i buren och Speedy utanför

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar