Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 4 mars 2015

Lyssnar just på nyheterna på tv och hör hur de pratar om vårtecken. Jag funderar på om det är så bra, hur härligt det än är. Allt nuförtiden är så tveeggat. Vårkänslorna blandas med klimatångest. Ett vårtecken kan jag bidra med. Idag flög två gäss över huset. Lite glad blev jag i alla fall av det.
Jag hann precis komma till jobbet i morse när de ringde från dagis och sa att H klagade på ont i magen. Så jag hann skriva den snabbaste planeringen i historien, heja på kollegorna för att sedan åka igen. Imorgon får han vara hemma med sin pappa om det behövs.
Så, H har kollat på Nicke Nyfiken. Vi har läst "Paddington" av Michael Bond och Bamse. Jag har också hunnit plugga en del, skönt. Till helgen funderar vi på att se Paddington på bio. Den tror jag kan vara bra.
Speedy tyckte att det var supermysigt med oss båda hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar