Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 25 oktober 2014

Regnig oktoberlördag

En regnig lördag med städning av kvarteret på agendan. Uppslutningen var sisådär och det var väl det mest nödvändiga som blev gjort innan folk diskret smög in i sina hus igen. H har varit på simskolan för första gången och var mycket nöjd när han kom hem.
Själv fick jag en sällsynt, härlig chans att krypa ner under en filt, med en gosig kanin vid fötterna och sträckläsa en hederlig Nora Roberts, nämligen del två i "Värdshuset- serien "Pojkvännen". Okej, jag vet att det inte är högklassig litteratur på något sätt men ibland när man befinner sig mitt i den där orkanen som livet kan vara så är Nora Roberts den perfekta avkopplingen.
Som vanligt i Roberts kärlekshistorier så finns det en fantastiskt händig karl, en lika fantastiskt kreativ och vacker kvinna, ett spöke och ett kompisgäng där alla stöttar alla. Vad mer kan man begära en regnig oktoberlördag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar