Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 16 oktober 2014

Äntligen har jag klarat av tentan, tre timmars oavbrutet skrivande. Var rätt mör efteråt igår kväll och idag har jag sluddrat av trötthet. Men nu väntar en härlig helg med Stockholmsbesök på lördag med mina två systrar och äldsta systerdottern. Vi ska gå på Flashdance på China teatern. Det ser jag mycket fram emot, både musikalen och en dag med tjejerna, det händer inte så ofta.
Vår biblioteksblogg har kommit igång på skolan och eleverna är heltaggade! De har redan skrivit några inlägg och har idéer på fler. Säga vad man vill om nätet men det ger fantastiska möjligheter i undervisningen! Det är superkul också att kunna delge föräldrarna vad vi håller på med på ett enkelt och inbjudande sätt.
Om en vecka är det höstlov. På torsdagen åker jag och min T till Barcelona. Det är ytterligare en sak att längta till. Just nu är det många ljuspunkter i tillvaron.
Nej, nu ska jag dricka en kopp te, kolla in något lagom avslappnade på svt play och sedan stupa i säng.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar