Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 20 juli 2012

Resa genom tre landskap


Under en vecka har vi varit i Vilhelmina, slagits mot mygg, badat, fiskat och träffat släkt till T. Lustigt nog har vi hört på nyheterna om mygginvasionen i Sverige. Men vi tycker att det har varit ovanligt lite mygg av någon outgrundlig anledning. Igår åkte jag Inlandsbanan med treåringarna tillbaka till pappa och mamma. På två timmar passerade vi tre landskap, Lappland, Ångermanland och Jämtland. Tåget fick stanna på grund av en renflock som stod och hängde på spåret. Det är alltid lika gemytlig stämning på Inlandsbanan vilket är tur eftersom en treåring blev tvungen att väckas när vi skulle kliva av och den andra smittades av sin kusins usla humör och plötsligt inte kunde gå. På grund av detta fick tåget stå stilla en extra stund, tågvärden mutade med presentpennor och  de övriga tågresenärerna vinkade när vi äntligen kommit av.

Jag har läst rätt mycket under veckan. "Doft av rosor", den andra delen i Bröllopsserien, som handlade om Emma, den romantiska floristen som drömmer om den stora kärleken. I mitt förra inlägg skrev jag att det är en triologi, men eftersom de är fyra väninnor så inser jag nu att det naturligtvis kommer att bli fyra böcker. Annars vore det ju inte Nora Roberts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar