Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 20 april 2012

Det straffade sig minsann att planera för uteliv och vårblommor i helgen!
Hela dagen idag har det singlat ner kall och grå snö härutanför. Det verkar som att det blir till att ta på sig yllesockarna och mysa framför vedspisen i stället. Fast, det är klart, jag hoppas att det går över, vem vet?

Efter att ha bloggat igår så surfade jag runt ett tag bland bloggar och hamnade på outgrundliga och vindlande vägar hos en nybliven änkling som skriver en blogg om första tiden sedan hans fru dog i cancer. Av alla bloggar jag läst så var nog den där en av de sorgligaste och jag fick fruktansvärt ont i magen av att läsa den. Dessutom så slog hypokondrikern i mig (som jag malligt förnekade att jag hade inom mig) till och jag gick och la mig övertygad om att jag hade både Alzheimer och levercancer. Vilken tur att spetälskan är utrotad i Sverige, annars hade jag väl inbillat mig att jag hade det också...

1 kommentar:

  1. Så sorgligt med den nyblivne änklingen!
    Tack och lov så är våren tillbaka. Gårdagen tillbringades bland grytor och barn i skogen.
    Växtfärgning stod på schemat.

    SvaraRadera