Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 12 september 2011

Nu vet jag...

Nu har jag kommit fram till varför det går så sakta framåt med Agnes och Edward i Lina Forss bok.
Jag tycker helt enkelt inte om Agnes. Vad det är för fel på henne vet jag inte men något är det. När jag ska läsa är det som att göra en artighetsvisit hos någon man helst inte vill träffa men av olika anledningar måste man.
De enda personerna jag tycker om i boken är Agnes barn Kim och Noah som är vilsna men gör sitt bästa i en värld av egoistiska vuxna. Jag har fortfarande inte kommit mer än en tredjedel i historien så jag kanske får revidera min uppfattning senare vilket i och för sig inte vore första gången.
Annars så tycker jag om språket i boken och jag tänker nog ge mig på de andra böckerna som Lina Forss har skrivit med förhoppningen att jag gillar de huvudpersonerna mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar