Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 5 november 2010

Euskefeuratkonsert

Åh vilken konsert det var igår! Det sjöng i hjärtat hela vägen hem. Det finns inget som livar upp själen som riktigt bra livemusik. Om det dessutom inramas av klokheter och underfundigheter som dem Ronny Eriksson kommer med, ja då kan det inte bli bättre.

När vi hälsade på J igår hittade jag en gammal goding i A:s bokhylla. J hade köpt den när biblioteket hade utgallring. "Sjätte sinnet" av Malgorzata Musierowicz, en polsk författarinna. Jag läste den när jag gick på mellanstadiet och fullkomligt älskade den. Författaren har även skrivit "Ljugisen". Båda böckerna har en tonårstjej som huvudperson. Böckerna innehåller kärlek, pinsamheter, vänskap och krångliga familjerelationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar