Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 10 oktober 2010

Jahapp, en helg går förskräckligt fort. Igår besökte vi Gustavianum, första gången för mig. Det var intressant, särskilt den anatomiska teatern. Jag var tvungen att klättra högst upp trots att jag drabbas av svindel så fort jag har högklackade skor på mig...Det Augsbergska skåpet var också fascinerande att se.


Den senaste veckan har det inte blivit mycket läst. Vi har det aningens rörigt här hemma för tillfället eftersom vi hyser en hel extra familj i vår lilla trea. Jag har inte ens kommit ihåg att ta med min bok på jobbet vilket är ett tydligt tecken på att allt inte står rätt till.

Boken jag läser heter "Min älskades trädgård" av Alfredo Bryce Echenique, en latinamerikansk författare. Handlingen utspelar sig i Lima på 50-talet, bara det en orsak till att läsa den. Den 17-årige Carlitos blir kär i den nästan 20 år äldre snygga och populära Natalia och flyttar hem till henne, till omgivningens stora förtret.


De kvällar då min hjärna känts mer överhettad än vanligt och jag inte kunnat samla ihop tankarna har jag myst med "Zits", serien om tonårskillen Jeremy och hans hårt prövade föräldrar, av Jerry Scott och Jim Borgman. Den är omöjlig att läsa utan att fnissa högt. Perfekt att koppla av med när livet är lite körigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar