Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 11 september 2024

Månadens dikt september 2024

 en dag ska jag äga ett fönster

& det ska jag ge till dig

sen ska du sova gott hela natten


sova genom hundskall

sova genom uniformer

sova genom kängor och kedjor


en dag ska jag äga en kniv

jag ska slipa den dag och natt

& den ska jag ge till dig


sen ska du sova gott hela natten


sova genom ringsignaler

sova genom spottloskan

sova genom blåmärken på armarna


en dag ska jag äga ett slott

& där ska du gömma dig

kan du sitta i ditt torn

& se ner på hela världen


vill du det? sitta på piedestalen jag karvat?


-Nioosha Shams-

Ur

Teshne, 2024



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar