Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 14 juli 2021

Två jobbdagar kvar, mer än halva veckan har gått och familjen har farit till Tomelilla på semester. Alla mina planer inför veckan har stagnerat eftersom jag är så trött på kvällarna att jag knappt orkar sitta upp. Igår släpade jag mig i alla fall ner på stan för att äta och ta ett par öl med mina systrar. Det kändes fruktansvärt jobbigt i förväg men sedan var det ändå ganska trevligt när jag väl var på plats. Att se andra, semesterglada, människor fick mig att ändå känna att semestern är på gång och att det bara gäller att kämpa på. 

För kaninen är det inte så kul just nu. han har ju levt lyxliv hela året med T som jobbat hemifrån. Men nu är det bara han och jag i veckan och då får han vara ensam betydligt fler timmar än vad han tycker är okej. Dessutom har det varit väldigt varmt några dagar så han har fått vara inomhus. Jag har försökt göra en toalett åt honom med halm från hans vanliga toa (så att han ska förstå poängen med den) men jag är tveksam huruvida han nyttjat den. Igår kväll när jag kom hem var han riktigt sur och kissnödig!

Just nu läser jag "En sommar i York" av Lucy Diamond.

Familjen Mortimer är en stor, utåtriktad och i de flestas ögon perfekt familj. När Harry och Jeanie ska fira guldbröllop så gör de som alltid, anordnar en stor bullrig fest där alla barn och barnbarn deltar. Allt är mycket lyckat och trevligt när det plötsligt dyker upp en oväntad gäst som förändrar allt!

Och när man skrapar på ytan så visar det sig att deras fyra barn med familjer har sina egna svårigheter och hemligheter också. Kanske är det inte den perfekta familjen trots allt...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar