Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 7 april 2021

De senaste ljudböckerna

Så var vi igång igen med det vanliga livet. När man ska byta från ledighet till vardag är det lite plågsamt men sedan rullar det på.

Under påsklovet lyssnade jag mycket på böcker och poddar och jag tänkte att jag skulle redogöra lite kort för dem.

Lite av en slump blev det två Jonas Moströmsdeckare; " Rymd utan stjärnor" och "Mirakelmannen". De tillhör de tidigare böckerna om Johan Axberg. Nathalie Svensson, psykiatrikern som jag alltid retar mig på av någon anledning, har inte hunnit dyka upp. 

I stället är läkaren Erik och hans fru Sara med en hel del. Erik har en förmåga att ställa till det vilket han visar i "Rymd utan stjärnor". Ett tag hade jag svårt att tro att han skulle kunna reda ut det hela.

Jag har också hittat en rolig ny podd som heter "Sticka med Storytel". Jennie Öhlund och Loveina Khans, medarbetare på Storytel, diskuterar böcker och stickning i en salig blandning, mycket underhållande. 


 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar