Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 28 januari 2020

Prosit!

Förra veckan var H hemma tre dagar och kände sig dålig.
I förrgår kväll började jag plötsligt få rinnsnuva och nu sitter jag här och snörvlar. Inte så att jag är hemma, men jag känner mig verkligen inte på topp.
Senaste veckan har jag inte hunnit läsa så mycket. Jag har stickat färdigt en islandströja till min före detta svåger, ett beställningsjobb, och ni vet hur man kan bli på upploppet av saker, när man ser målskylten. Då kan åtminstone jag bli en aning manisk och vill göra klart så fort det bara går.
Dessutom läser jag just nu "Loggböckerna 2005-2013" av Bodil Malmsten, en tegelsten på 541 sidor. Det är inte dåligt. Jag är mycket förtjust i Bodil Malmsten och jag gillar att läsa den här typen av böcker. Men det är många sidor och just nu är min stickmojo, som de brukar kalla det i stickkretsar, väldigt hög.
Och som om det inte vore nog så lyssnar jag på del 7 av "Sagan om Isfolket"; "Spökslottet" och för tillfället är det väldigt spännande och mycket kärlek.
Men snart är det dags för sportlov med en rejäl tågresa och en veckas fritid då man väl ska kunna klämma några böcker.

Loggböckerna 2005-2013            Bildresultat för spökslottet sandemo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar