Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 5 januari 2020

Böcker 2019

  •  Pärlfiskaren (Karin Alfredsson)
  • Manifest för hopplösa (Åsa Asptjärn)
  • Rimligt lyckade ögonblick (Åsa Asptjärn)
  • Du och jag mot världen (Zulmir Bêceviĉ)
  • I varje droppe är en ädelsten ( Malin Biller)
  • Uppkomligen (Tomas Blom)
  • Agathe ( Anne Cathrine Bomann) 
  • Den spanske spionen (Tony Bradman)
  • De sista tanterna ( Fatima Brenner)
  • Flickan utan näsa (Georgia Byng)
  • Orkidépojken (Helena Dahlgren)
  • En sommar i Devon (Lucy Diamond)
  • Få se om hundarna är snälla i kväll (Marie Louise Ekman) 
  • Nicos bok (Moa Eriksson Sandberg)
  • Linns bok (Moa Eriksson Sandberg)
  • 24 goda gärningar (Jenny Fagerlund)
  • Nora eller Brinn Oslo brinn! (Johanna Frid) 
  • Förr eller senare exploderar jag (John Green)
  • Jag var Ingemar Bergmans hushållerska (Anita Haglöf, Håkan Lager)
  • Historieläraren ( Matt Haig) 
  • Indra Larssons inte helt perfekta hästliv (Lin Hallberg)
  • Tionde våningen (Christina Herrström)
  • Strandhotellet (Olséni & Hansen)
  • Andra sidan (Pierre Hesselbrandt)
  • Mistlar och mord (P.D. James)
  • Dagbok från ditt försvinnande (Malin Lagerlöf)
  • Brevet till  Alice  (Mailin Letser) 
  • Napoleon (Herman Lindqvist)
  • Det vi kan stå för (Geir Lippestad)
  • Herravälde (Elin Olofsson)
  • Italienska skor (Henning Mankell) 
  • Vänförfrågan (Laura Marshall)
  • Bertie och hans värld (Alexander McCall Smith
  • Någonstans nära lyckan (Anna McPartlin)
  • Min son och livet efter detta (Elisa Medhus)
  • Öppnas i händelse av min död ( Lianne Moriarty) 
  • Evig Eld (Jonas Moström)
  • Storsjöodjuret (Jonas Moström)
  • Bergens stjärnor (Jojo Moyes)
  • En andra chans (Jojo Moyes)
  • Jag befinner mig i ett överflöd av kärlek (Ulf Karl Olov Nilsson)
  • En syster i mitt hus ( Linda Olsson) 
  • Glödens färger (Vibeke Olsson)
  • Som ett träd i skogen (Vibeke Olsson) 
  • Skillnaden mellan lingon och blåbär (Annah Ovesson)
  • Lyras färd (Phillip Pullman)
  • De sju systrarna (Lucinda Riley)
  • Stormsystern (Lucinda Riley)
  • Skuggsystern (Lucinda Riley) 
  • Pärlsystern (Lucinda Riley)
  • Midnattsrosen (Lucinda Riley) 
  • Jag utan dig (Kelly Rimmer)
  • Under fallande stjärnor (Nora Roberts)
  • Skimrande horisont (Nora Roberts)
  • Äppelblom (Nora Roberts)
  • Gå vidare ( Rainbow Rowell) 
  • Syndäterskans dotter (Melissa Salisbury
  • Trollbunden (Margit Sandemo)
  •  Häxjakten (Margit Sandemo)
  • Avgrunden (Margit Sandemo)
  • Längtan (Margit Sandemo)
  • Snöfall, mirakel och brustna hjärtan (Claire Sandy)
  • Atlas över avlägnsa öar (Judith Schalansky)
  • Klättra så högt du vill för du är ju ändå död (Lona Schollin Ask)
  • Strimmor av hopp (Ruta Sepetys)
  • Maigret i New York ( George Simeons)
  • Polarnatt (Frida Skybäck)
  • Jag for ner till bror (Karin Smirnoff)
  • Stjärnmärkt (Jessica Spotswood)
  • Farlig förmåga (Jessica Spotswood)
  • Systrarnas öde (Jessica Spotswood)
  • Förälskad i trubbel (Sarah Title)
  • 25 gram lycka (Massimo Vacchetta)
  • Nässelvrede (Solveig Vidarsdotter)
  • OBS! Flirt (Sofia Wistrand)
  • Jag som var så rolig att dricka vin med (Rebecka Åhlund)
  • Brevvännen (Eli Åhman Owetz)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar