Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 3 mars 2019

Nästan en månad sedan jag skrev sist, men nu är det dags! Jag har helt saknat skrivinspiration (eller mojo som de kallar det i stickvärlden) av någon anledning. Det har blivit väldigt lite läst de två senaste veckorna också, eller ja, på jobbet har jag läst en del barnböcker inför kommande bokprat, men det räknas väl kanske inte.
Däremot har jag satt om en massa blommor, som blev väldigt glada eftersom det var flera år sedan sist. Jag har stickat en lurvig, lång och mysig halsduk till H eftersom han önskat sig det en längre tid. Islandströjan som jag stickar åt T växer sakta men säkert, vem vet, kanske blir den klar till påsk...
Idag åker vi Vasaloppet. Det verkar blåsigt och tungt i spåret och jag känner mig rätt nöjd att genomföra loppet från tv-soffan.

 Bildresultat för bertie och hans värld

På två veckor har jag sakta tagit mig igenom en bok och en ljudbok. Boken jag läst är "Bertie och hans värld", den fjärde boken om människorna på "Scotland Street 44" i Edingburgh av Alexander McCall Smith, ni vet han som skrivit böckerna om "Damernas detektivbyrå". Den här serien är rolig på ett lite mumlande och muttrande sätt. Inte hans roligaste böcker, men lättsamma och avkopplande att läsa. Ibland är det skönt att läsa om vardag och vanliga människors liv, även om karaktärerna i boken känns något skruvade emellanåt.
Bildresultat för jag utan dig

Ljudboken är "Jag utan dig" av Kelly Rimmer. Callum och Lilah träffas på färjan hem från jobbet i Sydney. De lever helt olika liv och vid första anblicken verkar de inte alls passa ihop. Men de blir snabbt ett par trots att Lilah försöker hitta olika ursäkter för att de inte ska vara ihop. Lilah vill inte berätta den verkliga anledningen, men sanningen går inte att dölja för evigt. Boken är sorglig och samtidigt optimistisk. En feelgood som kräver näsduk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar