Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 30 januari 2018

Vad vårdar du i februari?

Ulrica i bloggen Kulturkollo vill veta vad vi vårdar mer än barn i februari, apropå att det kallas Vabruari?
Det är en fråga som tål att funderas på. Jag tänker nog vårda mig själv, göra lite mer av sådant som jag längtar efter, läsa bra böcker, sy på mitt lapptäcke och mysa. Jag vill också vårda min familj som jag inte riktigt hunnit med det sista året. Mina studier har gjort att jag helst velat vara helt ensam med en ljudbok eller podd i lurarna de få lediga stunder som jag har haft. Strax före jul vaknade jag som ur en dvala och kom plötsligt ihåg att de kanske vill vara med mig och att jag nog faktiskt vill vara med dem också lite mer.
Jag är ju fortfarande inte riktigt i hamn med  uppsatsen, men jag försöker vara effektiv när jag väl sitter och skriver och släppa tankarna på den när jag är ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar