Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 17 januari 2018

När jag skulle gå ut i morse och hämta kaninen så var det bara snö och snö. Mitt i allt det vita satt det lilla fluffiga djuret med snö på huvudet. När jag lyfte honom var det en rund gräsfläck under honom vilket tyder på att han inte rört sig på ett tag. Nu ligger han och snarkar under soffan och vägrar komma fram. Vi är hemma idag, Vabbruari har börjat tidigt i år...
 Jag känner mig också lite krasslig så jag blev inte jätteledsen över att vara hemma.
Förra året läste jag så  många böcker att jag missade att redogöra för flera stycken, insåg jag häromdagen.
Bland annat lyssnade jag på "Jorden runt på 80 dagar" av Jules Verne. Den gamla klassikern som jag kunde ganska väl utan att någonsin läst den. Det förvånade mig hur bra den var. Så bra att jag nu är lite sugen på att läsa mer Jules Verne.
En annan ljudbok som jag glömt att redovisa var första delen av Jonas Moströms deckarserie, "Himlen alltid högre". Jag började ju i fel ände med del fyra i serien "Trogen intill döden", vilket inte gjorde så mycket. Det är en serie som jag för övrigt tänker fortsätta med under detta år.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar