Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 25 augusti 2015

Vi är i full gång på skolan. Elever och lärare kämpar på i de svettiga och kvava rummen. Just nu borde lektionerna tillbringas på en strand, med en lätt bris i engelskböckerna och tårna i vattnet.
Jag väntar fortfarande på resultatet på min tenta och på måndag ska jag börja med höstens studier.

Mina nya fyror är redan igång med sina böcker och de pratar boktips med mig varenda dag. Det är så kul!
Efter ett tips av en flicka så har jag nu läst "Flickan på tavlan" av Rebecka Åhlund. Det är en spännande spökhistoria om Ella, tolv. Hennes föräldrar köper en sommarstuga som verkar vara en mysig röd stuga med vita knutar. Men rätt snart börjar Ella vara med om konstiga saker. På väggen hänger ett porträtt av en flicka och Ella känner på sig att det är något mystiskt med henne. Boken var riktigt spännande. En bok för slukaråldern, ungefär 9-12 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar