Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 16 juli 2015

Nu är alla familjerna samlade, inklusive två kaniner. Speedy tycker att det är fantastiskt med kaninkusin på semestern men Charlie är mindre road. Han tycker att det är jättejobbigt med alla nya ytor, människor och så en kanin på det. Idag är det musikcafé och vi ska sjunga några låtar tillsammans med våra barn.
H har hittat en ny favoritbok i bokhyllan här, nämligen "Tanten och ödlan" av Eva Dahlgren och Pål Jansson. Det är en bok om grupptryck, oväntade vänner och att se sig omkring. Anledningen till att H gillar den skarpt är nog för att det är roliga bilder med massor av detaljer att studera. Jag gillar att den ger oss anledning att prata lite om att vara vänner och att inte lyssna på de som är elaka utan att stå för sin egen åsikt.
När jag får bestämma läser vi "Lille Virgil", den gamla godingen av Ole Lund Kirkegaard. Den är rolig tycker H, men lite för få bilder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar