Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 27 augusti 2014

Just nu i skolbiblioteket



 Jag är mycket stolt över vårt skolbibliotek och tar ödmjukt åt mig en stor del av äran till varför det har blivit så bra. (hm...ja...)Mest stolt just nu är jag över våra engelska böcker som jag fick äran att beställa i våras. Gissa om det var julafton att sitta och välja och vraka. Vi har olika nivåer, allt från enkla bilderböcker till tjocka kapitelböcker. Det roligaste är att böckerna lånas en hel del och att jag redan nu har ett gäng fyror som läser. Vi i biblioteksgruppen jobbar hårt på att göra skolbiblioteket till en levande miljö dit alla vill gå. Nästa steg är vår blogg och jag ligger på kvällarna och filosoferar över hur vi ska lägga upp det hela.
Brevlådan kommer från familjen vi köpte huset av förra året. I stället för att hamna på återvinningsstationen så har den nu fått en ny karriär, efter en rejäl uppfräschning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar