Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 25 december 2012

Så var julaftonen över och idag får vi leka med julklapparna hela dagen! Vi är mycket nöjda med gårdagen, trevligt sällskap, roliga klappar och god mat. I morse deklarerade dock H (kanske som en reaktion på finkläderna igår) att idag vill jag INTE ha byxor, bara långkalsoner och så blev det. Nu bygger han och hans pappa lego och koncentrationen är total. Planen är att vi någon gång under dagen ska ta oss ut i snön, men det är inte aktuellt just nu i alla fall.
Jag surfar på nätet, lufsar runt, även jag i mysbyxor och njuter av att vi är lediga och kan göra precis vad vi vill.

Bokklapparna, förutom vedboken jag fick, var "Lillgruffalon" av Julia Donaldson och Alex Schaffer och "Findus flyttar ut" av Sven Nordqvist. Vi tycker alltid att Pettson och Findusböckerna är bra, men den här var faktiskt inte lika bra som "Rävjakten"...

2 kommentarer:

  1. Lillgruffalon är underbar! En riktig favorit som jag har använt i undervisning många. många gånger!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi älskar Gruffalon och Lillgruffalon. De flesta böckerna av Donaldson och Schaffer är fantastiska. Min kollega gjorde ett jättekul arbete runt Kvastresan i höstas i en fyra.

    SvaraRadera