Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 26 september 2012

Imorgon startar bokmässan och jag är inte där i år heller. I stället läser jag bokbloggarna från de som är på plats och hoppas på bra reportage på tv. Temat Norden känns spännande och jag hoppas på lite nya lästips.Det slog mig också att jag ju har en utmaning på gång. Mitt mål under detta år är att läsa tre Strindbergare. Än så länge har jag läst två; "Fröken Julie" och "Hemsöborna". Kanske är det dags att läsa den tredje. Min plan är att få tag i "Röda Rummet".
Ikväll jobbar T sent och H och jag får besök av två kompisar. Det ska bli mysigt och H blev uppåt imorse när han förstod att han skulle vara vaken när de kom. Nu låter det som att vi aldrig tar hem folk när han är vaken vilket INTE är fallet!

2 kommentarer: