Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 23 februari 2012

Utmaning

Jag inser just att jag glömt berätta att "Hemsöborna" är avklarad. Faktum var att jag, trots att jag inte läst den förut och inte sett filmatiseringen, ändå hade ganska bra koll på storyn, utom just slutet. Man förstår varför Strindbergs verk fortfarande lever och blir lästa. Han hade ett fantastiskt språk och handlingen kändes spännande trots att den har sina år på nacken. Nu måste jag bara bestämma vilken av hans klassiker som jag ska sätta tänderna nästa gång.
Det har varit en händelsrik dag idag. Faster och syster fyller år så vi har dubbelfirat. Hädanefter måste de väl fira sin födelsedag med Prinsesstårta dessutom...
Slutligen har det varit skottlossning här, i det lilla samhället. Det sägs att det är en liga och förföljelse av en Imam.Det är en chock för alla här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar