Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 25 februari 2012

Sista dagen på årets sportlov. Om två timmar startar resan mot Uppsala och vardagen igen. Det känns alltid lite jobbigt att åka härifrån trots att vi vet att vi snart är här igen på påsklov.

Jag var knappt kontaktbar igår för att jag var tvungen att läsa ut "Norrlands svårmod" Den bjöd på överraskningar ända till slutet som gjorde att boken bara inte gick att lägga ifrån sig. Trots att den inte kan kallas deckare så är den minst lika spännande. Jag gillade också att huvudpersonen Anna inte alltid gör de självklara valen utan är så oförutsägbar som de flesta människor är. Miljön där personerna rör sig, runt Härnösand, men också Uppsala, känns välbekanta och när de kommer in i olika hus i den lilla byn där tiden i princip har stått stilla i trettio år så kan jag nästan känna hur det luktar till och med. Jag rekomenderar verkligen den här boken till alla som tycker om spänning och att läsa om den komplicerade mänskliga naturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar