Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 20 januari 2012

Jaha, så har en vecka passerat igen. Jag har haft fullt upp på min engelskkurs i två dagar och är, som vanligt, fullproppad med nya kunskaper, tankar och idéer. Temat för den här veckan var grammatikundervisning. Det svåra för mig är att jag nu har lärt mig så mycket och vill förändra min undervisning totalt. Men eftersom jag jobbar halvtid samt försöker hänga med i Lgr-11, digital IUP, LPP:er och matriser och dessutom ska ta hand om en hög barn som förhoppningsvis ska lära sig så mycket som möjligt så står jag där med min Workbook och känner mig frustrerad. Men nästa år....då...

Är inne i en deckarperiod nu. "Askungarna" fick mig i sitt grepp från första sidan till sista. Kristina Ohlsson har gjort en mycket lyckad debut! Det faktum att ingen av karaktärerna är helt ond eller god tilltalar mig. Det är som i det verkliga livet. Jag ska nog sätta tänderna i del två, "Tusenskönor" redan ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar