Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 4 januari 2012

Böckerna 2011

Allt jag läst 2011

"The book Lovers Appreciation Society"
Jane Adams "Bilden av Rebecka"
Cecelia Ahern "Gåvan"
Rajaa Alsanea "Flickorna från Riyadh"
Anne Brashares "Pilträdens systrar"
Marianne Cedervall "Svartvinter"
Marianne Cedervall "Svinhugg"
Dorothy Coomson "Marschmallows till frukost"
Lucy Dillon "Ensamma hjärtan och herrelösa hundar"
Fanny Flagg "Välkommen till himlen"
Täppas Fogelberg "Kärlek mellan frysdisken och hundmaten"
Lina Forss "Agnes hjärta Edward"
Janet Frame "Mot ännu en sommar"
Mark Haddon " The Curious Incident of the Dog in the Night-time"
Kristin Hannah "Angelas dotter"
Claude Ismel "Mordet i Eiffeltornet"
Karin Gerhardsen "Vyssan lull"
Jenny Han "Sommaren jag blev vacker"
Ernest Hemmingway "Och solen har sin gång"
Arnaldur Indridasson "Mörka strömmar"
Kate Jacobs "Livets aviga och räta"
Jón Kalman Stefansson "Sommarljus"
Stephen King "Att skriva"
Sigrid Kombuchen "Spill"
Inga-Lisa Lindqvist "Mirakelkuren"
Åsa Moberg "Simone och jag"
Kate Morton "Den glömda trädgården"
Chimanda Ngozi Adichie "Det som nästan kväver dig"
Audrey Nieffenegger "Själens osaliga längtan"
Elisabeth Noble "Vad mina döttrar bör veta"
Sofia Nordin "Natthimmel"
Joan Carol Oates "Älskade syster"
Linda Olsson "Det goda inom dig"
Gunilla Linn Persson "Sagan om mig själv"
Philip Pullman "Guldkompassen"

Anne B Ragde "Eremitkräftorna"
Anne B Ragde "Vila på gröna ängar"
Claes Riemerthi "Myrddin"
Norah Roberts "Bortom horisonten"
Norah Roberts "Röd lilja"
Alexander Schulman "Att älska henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli trött"
Tomas Sjöberg "Den ofrivillige monarken"
Cathryn Stockett "Niceville"
Sabina Strand "Saker som jag och min sambo tycker olika om"
Andrew Taylor "De fyra yttersta tingen"
Jaqueline Winspear "Med lätta bevis"
Cajsa Stina Åkerström "Du och jag farsan"
Mia Öström "Den du söker finns inte här"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar