Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 2 juni 2010

På senaste tiden har jag lyssnat rätt mycket på "Natt i Venedig", min ljudbok av Donna Leon. Nu är det riktigt spännande. Det är prostitution, fifflande politiker, människosmuggling och annat elände. Komissarie Brunetti har blivit som en kär gammal vän. Han har det inte lätt när han försöker rensa upp bland Italiens drägg. Dessutom har han en fru och dotter med bestämda åsikter som han får tampas med, Hans kollegor är inte heller så mycket att hålla i när det blåser. Näe, jag tycker synd om den kämpande polisen och väntar med spänning på upplösningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar