Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 7 juni 2021

 Ytterligare en varm dag idag. Det har varit många barn på biblioteket. Eftersom vi kommer att ha helt stängt ända tills i början av september så är det många som lånar extra många böcker nu vilket är superbra!

Jag blir också glad när jag märker att de inspirerar varandra och att de ser fram emot att ligga och läsa på något somrigt ställe.

Vi är upprörda i min familj! Nu har ju sista delen kommit i serien "Sju systrar" av Lucinda Riley. Trodde vi! Nehe, nu visar det sig att hon inte "fick ihop allt på slutet" utan tänker skriva ytterligare en bok som kommer ut om MER ÄN ETT ÅR! Men för sjutton gubbar! Är det ens tillåtet att göra så här!?

Jag kan uppdatera er om kylfilten som jag skrev om igår. När det var dags för tolvåringen att gå och lägga sig så snodde han kylfilten och bordsfläkten! Han har haft en underbart sval natt berättade han i morse.

Hm, jag ska köpa en egen till mig själv.

Och idag upptäckte Speedy att den kanske inte var så dum...

Kanske slutar det med att alla i familjen måste ha varsin. Vi får väl se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar