Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 17 mars 2020

Idag är jag och H hemma. Jag eftersom direktiven är att man ska vara hemma två dagar efter att man känner sig återställd från förkylning, H för att han hostade imorse och det kändes lika bra att ta det säkra för det osäkra. Vi är dock pigga och jag tror inte att vår mysiga hemmatillvaro kommer att räcka så mycket längre. Jag hoppas att de inte bestämmer sig för att stänga grundskolorna alltför snart. Det kommer att ställa till livet ytterligare. På mitt jobb är de totalt sex personer idag, alla andra är hemma. Jag har fått veta att det kan bli omstruktureringar för de som är på plats för att verksamheten överhuvudtaget ska gå att få ihop.
Man undrar lite vad som kommer härnäst?
Jaja, det är väl bara att ta en dag i taget...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar