Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 16 augusti 2019

Sista semesterdagen...

Fredag!
På  måndag sätter allt igång igen. Känslan är både lite förväntansfull och lite ångestladdad. Har smygstartat med att kolla en del mejl, bara för att inte råka ut för några obehagliga överraskningar och stressnivån ökade en aning när jag insåg att det inte blir någon mjukstart direkt. Hösten är full med saker redan, invigning av Meröppet, fortsatt organisation av biblioteket, horder av elever att pyssla om, bokmässa och möten. Bokmässan ska jag anmäla intresse för så snart jag är på plats. Bara det inte krockar med något av alla de andra saker som händer under den kommande tiden.
Idag ska jag och H åka och spela badminton, det är sommarens grej för oss. Vi har ett hopfällbart resebadmintonnät som vi har kört en del med. Men idag blir det på en riktig bana.
Vi har haft en skön vecka. H har varit på bio två gånger och spelat en massa Minecraft. Lite väl mycket kan en mamma tycka, men samtidigt så kan det vara skönt att få göra exakt det man vill någon gång ibland, det tycker ju även jag. Mellan varven har det varit första fotbollsträningen, kojbygge med kompis, hoverboard-åkning och serietidningsläsning. Det där med bokläsning gick mycket bra i början av sommaren men nu är det Bamse och Kalle Anka-pocketar som gäller.

Jag har läst

Under fallande stjärnor

och håller just nu på med






Bildresultat för falsterbo morden
 Men efter det blir det äntligen tredje delen av "Sju systrar"

Skuggsystern : Stars berättelse (pocket)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar