Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 12 maj 2019

Så var helgstädningen gjord. T är och målar idag också. H har just kommit hem från en kompis och söndagseftermiddagens lugn har sänkt sig över huset.
Jag funderar på temat "under ytan". I sommar ska jag, tillsammans med två kollegor ha något som kallas för "Sommarboken". Det är en sommarlovsaktivitet för sommarlediga barn där vi ska tipsa om böcker och göra något roligt. Förra året var temat "Rymden" . Man kan tycka att det är tidigt att börja ojja sig, men jag känner att det är ett svårt tema att göra något jättekul av, om man inte är så sugen på att plaska med vatten och det är jag inte. En person på jobbet, som inte själv ska vara med förstås, är helt inne på att vi ska ta på oss sjöjungfrustjärtar och hasa omkring i. Efter att ha skrattat hysteriskt i en kvart åt förslaget så förstod jag att hon menade allvar. Tydligen visste hon ett ställe där man kan hyra stjärtar i olika paljettiga färger. De inre bilder som förslaget väckte får mig att fnissa hysteriskt och nervöst. Det kommer inte att hända!




Bildresultat för sjöjungfrur  Här kommer bilden ifrån


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar