Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 6 juli 2018

Vi har det bra här, bland bromsar mygg och småfåglar. Det är väldigt lugnt, lite för lugnt enligt H som längtar efter kusinerna. Vi har ju ett par flickor som besöker oss lite emellanåt, men de är ju inte här hela tiden. Solen skiner, en lätt bris gör att åtminstone en del insekter blåser bort och vi har varit ute på sjön en stund. Om ungefär en timme kommer ett gäng surströmmingsgäster. Det ska bli mycket trevligt.
Idag har vi också legat i varsin solstol på bryggan, jag och H, och läst. Jag har läst en lättsam historia "Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske" av Emmy Abrahamson (en perfekt bok för bryggan). Julia bor i Wien. Hon bor ensam och jobbar som engelsklärare. Julia är inte av den äventyrliga typen. När hon inte jobbar gillar hon att delta i enkätundersökningar och sortera sina bokhyllor. Hon har det ganska tråkigt, men tryggt. En dag när hon sitter på en parkbänk så sätter sig Ben bredvid och börjar prata. Ben är hemlös och bor på en kartong, under en buske. Julia och Ben blir omedelbart kära, men det är inte så lätt att sammanföra de olika världarna. Boken är lite småputtrigt rolig sådär så att jag fnissar lite emellanåt. Men den gjorde väl inget omvälvande intryck på mig.

Bildresultat för hur man förälskar sig i en man som bor i en buske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar