Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 16 maj 2018

Råkade glömma ge er en dikt i april

Det har kanske varit lite för mycket i mitt liv den senaste tiden. Upptäckte idag, när jag skrev maj-dikten, att jag helt glömt att skriva ner en april -dikt. Så ni får en liten extra nu i stället. Lite så här känns det.
Fåniga längtan

Fåniga längtan
Löjliga lust till annat
Skrattretande dagdrömmar
när makaronerna klibbar sig fast
i golvet
under köksbordet

Kvällen är ljum
och hela den genomskinliga luften
sträcker sig ut åt alla håll
när jag är på väg
tillbaka från tvättstugan

Jag går långsamt
och låtsas att jag är på en promenad

Solja Krapu
Ur
Jag behöver busschauffören 
...och andra dikter ur vardagen

 Bildresultat för makaroner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar