Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 19 mars 2018

Vid vattenytan igen...

Det tog mig hela helgen att repa mig efter besvikelsen att inte vara färdig bibliotekarie efter Boråsresan. Men, idag känner jag mig återigen som mig själv om än ilsken och uppstressad, å andra sidan har jag känt mig lite så i fyra år nu så det kanske är det som är jag?

Min senaste ljudbok heter "Flickan med pappersblommorna" av Maria Gustavsdotter. Den 19 åriga Aurora Ekblad bor i Uddevalla med sina släktingar, familjen Winborg. Kvällen före julafton skickas hon i väg till Mamsell Jonsdotter där hon ska hämta pappersblommor som Mamsell Jondotter och hennes "flickor" tillverkat. Det är 1800-tal och skillnaden mellan fattiga och rika är enorm. Aurora blandas oavsiktiligt in i en hemsk historia där en flaska Kölnervatten, en självisk man och Mamsell Jonsdotter och hennes flickor är inblandade i. Detta är den andra delen i serien om Aurora Ekblad och det visade sig att det var en deckare. Jag hade inte förstått det innan och hade även missat att det fanns en första del.
Den var spännande att lyssna på och jag kanske ger mig på den första boken också vad det lider.
Bildresultat för flickan med pappersblommorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar