Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 21 mars 2018



Eftersom min hjärna just nu är som en surrande bikupa så orkar jag inte med några djupdykande tankeväckande böcker. Så därför har jag nu, under ett par dagar, gått omkring med Herman Lindqvists mycket torra, något nasala och i vissa lägen något täppta röst när han läser sin egen bok "Madame de Pompadour". Det känns fullständigt tryggt och förutsägbart. Livet i Versailles på 1700-talet kan inte bli fel. Den franska revolutionen har inte ens inträffat och det handlar om hovlivet, olika slott, en kung som jagar, umgås med sina älskarinnor och smider hemliga planer. Visst är det krig, skandaler, sjukdomar och död, men på ett väldigt lagom avstånd. Jag gillar ju historia och att få en inblick i historiska personers liv.

Bildresultat för madame de pompadour bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar