Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 14 april 2016


Jag har läst den tredje delen i barndeckarserien "Svarta rosorna", om de tre kompisarna Maja, Hilde och Ben som under andra världskriget råkat hamna i olika farliga uppdrag där de måste rädda olika personer undan från nazisterna. Den första; "Uppdraget" var klart bäst. De andra två; "Isbarnen" och den som jag har läst nu som heter "Förrädarna" är också bra, men mer som klassiska deckare. Böckerna är spännande och dramatiska. Barnen blir skadade, får fly genom skogar, gömma sig och nu i den sista boken gräver de till och med upp ett lik! Camilla Lagerqvist är författaren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar