Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 17 februari 2014

sportlov med fågelkvitter



Sportlovet fortsätter. Idag har vi varit ute i det strålande solskenet, grävt en koja,lyssnat på takdropp och tittat på talgoxar och domherrar. Jag försökte plugga en stund medan H och hans morfar tog skotern över sjön och hämtade posten. Det går inte bra med mina studier.Jag kan inte koncentrera mig eftersom jag inbillar mig att jag kommer att klara den första tentan (på fredag) med vänsterhanden. Jag har absolut inget belägg för min inbillning eftersom det är mängder med kurslitteratur, föreläsningar på nätet och hysteriska kursdeltagare som på nätet har ångest för att de jobbar halvtid och bara kan plugga halvtid. Själv har jag inte pluggat i närheten av halvtid så här långt. Nåja, tröstar mig med att det värsta som kan hända är omtenta. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar