Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 1 december 2011

Julklappsbyte

Nu är det dags för roliga gröna paket igen.
Denna gång är det julklappsbyte och det ska vara en hel del roligt i paketet. Precis som förra gången ska man berätta lite om sig själv för att göra det lättare för sin bokvän. Så, nu kör jag...
  • Vilken genre håller du dig helst till när du läser? Tja, jag läser allt skulle jag vilja påstå.
  • Jag tycker om så många olika författare att det känns svårt att peka ut någon speciell.
  • Eftersom jag pluggar engelska samt undervisar i det så försöker jag läsa lite lättsam engelsk litteratur.
  • Det händer att jag lyssnar på ljudböcker och jag tror att det kommer att bli mer av det snart för jag håller på att investera i en ny telefon så att jag förhoppningsvis kan ladda ner lite böcker.
  • Jag gör listor ibland, men där plockar jag mest ut enskilda böcker.
  • När jag läser vill jag ha en bra historia först och främst. Och jag gillar det mesta, kärlek, relationer, spänning, fantasy, hjärngympa, få lära mig saker och läsning som ren avkoppling.
  • Thrillers är inget för mig, inte hårdkokta kriminaldeckare heller. Jag är mer åt Agatha Christie och Jacqueline Winspear-hållet.
  • Nja, har väldigt svårt att ta mig igenom "Snö" av Orhan Pamuk så av honom blir det nog inget mer. Nobelpristagare eller ej...
  • Tomas Tranströmer har jag aldrig kommit mig för att läsa, men känner att det börjar bli dags. Haruki Murakami är en annan författare jag länge velat läsa men det har aldrig blivit av.
  • Linda Olssons senaste skulle jag inte tacka nej till. "En dag" av David Nicholls skulle jag också sååå gärna vilja ha och läsa efter att ha gråtit ögonen ur mig på bio när jag såg filmen.
  • Jag gillar att sticka, träna, lyssna på musik och sådant när jag är ledig. När jag hinner gillar jag att baka och laga mat också, fast bak blir det inte mycket av just nu.
  • Min favoritfärg är blå. Nej, samlar inte direkt på något, annat än böcker då. Jo, vänta, fina bokmärken gillar jag.
  • Gillar både te och kaffe, är en fruktansvärd chokladråtta (som försöker minska på schweizernöten). Äter aldrig lakrits och inte gärna vingummi.
  • Min bästa film just nu är nog Niceville, både boken och filmen var superbra tyckte jag.
  • Mitt stjärntecken är skytten.
  • Jag fick fikon i julklapp en gång när jag var liten. Det uppskattade jag inte då och skulle inte göra det nu.
  • Jag blir alltid glad över små roliga, onyttiga saker som jag inte skulle köpa själv.
  • Jag tål allt.

1 kommentar:

  1. Ditt paket postade jag igår så det kommer förhoppningsvis fram idag eller imorgon! // Hemlig bokvän

    SvaraRadera