Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 8 november 2011

Hundar och kärlek

Mitt i novemberrusket, mörkret och utvecklingssamtal läser jag den perfekta "mysa under en filt"-boken. Ja, den ÄR som en varm filt när man fryser. Det är "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" av Lucy Dillon. Den handlar om karriärkvinnan Rachel som ärver ett hundpensionat ungefär samtidigt som hennes gifte älskare sedan tio år gör slut och hon säger upp sig från jobbet eftersom han jobbar på samma ställe. Hundpensionatet kommer från Rachels moster Dot. Det dyker upp många olika hundentusiaster hos Rachel när hon installerat sig i Dots hus. Den trevlige men retsamme veterinären George är en av dem.

Den här boken är exakt vad jag behöver just nu och jag rekommenderar den varmt till alla novemberhuttrare där ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar