Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 13 november 2011

En lista för alla novemberhuttrare som vill gömma sig och krypa fram i vårsolen.

Nedräkningen till första advent har börjat och jag har varit på vinden och klappat adventsljusstaken i smyg. Det blir väldigt sällan tid till någon lista nuförtiden. Men här kommer en i alla fall... En myspyslista (myspys är H:s bästa ord just nu) med böcker som passar till en kopp te och filt.

  • Livets aviga och räta (Kate Jacobs)
  • Sommaren jag blev vacker (Jerry Han)
  • Ensamma hjärtan och herrelösa hundar (Lucy Dillon)
  • Niceville (Kathryn Stocket)
  • Röd lilja (Norah Roberts)
  • Den glömda trädgården (Kate Morton)
  • Mellan frysdisken och hundmaten (Täppas Fogelberg)
  • Saker jag och min sambo tyckte olika om (Sabina Strand) Kanske inte helt passar in i myspysgenren, men lättsam under-filt-läsning trots allt...)
  • Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli trött (Alex Schulman)
  • Mirakelkuren (Inga-Lina Lindqvist)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar