Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 24 juli 2010

I myggriket...

Jaha, här sitter jag vid köksbordet i Vilhelmina och har äntligen lyckats lägga vantarna på datorn. Internet är ingen självklarhet här, om man säger så. Ikväll kände jag mig äntligen redo att sätta igång datorn, vänta den kvarten det tar innan nätet fungerar, inte bredband här direkt, och blogga lite. Naturligtvis kom en kär familjemedlem till mig på att han skulle passa på att googla på uppblåsbara båtar just som jag skulle sätta igång men nu har jag återtagit kontrollen över tangenterna!

Häromdagen var det ett fruktansvärt oväder här. Det åskade, blixtrade haglade och regnade som om det var någon högre makt som hade plockat fram högtryckssprutan. För att hitta på något besökte vi då biblioteket här i Vilhelmina och det visade sig vara ett mycket trevligt bibliotek. Både jag och H blev helt upprymda. H sprang omkring, klappade böcker och gav ifrån sig små förtjusta läten (ohhh, ohhh.....) Dit ska vi absolut fara fler gånger.

Eftersom det inte finns så jättemycket att göra här om dagarna, för mig i alla fall, så läser jag böcker på löpande band. Jag har lite att ta igen ifrån förra delen av semestern. Som tur var tog jag med en rejäl hög från mamma och pappa så jag klarar mig ett tag. Får se hur länge vi blir kvar här och när jag kommer åt cyberrymden nästa gång. Ha det så bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar