Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 8 januari 2023

Författare jag vill läsa

Idag kom regnet. Så nu är i princip all snö borta. Så tråkigt! Kaninen pekade med hela tassen i morse och sa 

-idag är det innedag!

Jag har stickat som en galning hela dagen och tittat på stickpoddar. Imorgon ska H och jag göra ett försök att gymma när jag slutat jobbet. Vi får väl se hur det går. 

Filmkvällen igår blev väldigt lyckad. Jag är så glad över att syskonbarnen fortfarande tycker att det är mysigt att umgås. Det är ju inte självklart menar jag.

Här kommer ytterligare en lista för det nya året. Den är eventuellt inte helt färdig men det kan också vara den det blir. Jag vill försöka komma ihåg de där författarna som jag ser i biblioteket och blir sugen på. Det är exakt som med klassikerna. Man ser dem men så kommer en massa annat i vägen. Så varsågoda.

 

*     Elisabeth Nemert

*     Fredrik Backman

*    Louise M Alcott

*    Callum Bloodworth

*    Kerstin Ekman

*    Vibeke Olsson

*     Agatha Christie   

*    Christy Lefteri

*    Lovisa Wistrand

*    Sofia Lundberg

*    Neil Gaiman

*    Marilynne Robinson

*    Maja Lunde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar