Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 27 december 2017

God fortsättning på er alla!
Jag börjar äntligen känna mig ledig och lite avslappnad. Igår kom vi till ett mycket snöigt Jämtland och hela vår familj har sovit som klubbade oxar i natt.
Idag ska vi hälsa på en av fastrarna, men i kväll blir det mys med umgänge och film.

Mina senaste ljudböcker har varit sådär, inga höjdare. Mer som örontuggummi.
För några år sedan läste jag, med stor behållning, Eva Swedenmarks serie om familjen La Stella i Östersund; "Smultron och svek", Hallon och hat" och "Vinbär och vemod". Därför blev jag glad när jag upptäckte hennes nya serie om ett gäng kvinnor i sextioårsåldern som bryter sig loss från sina vanliga liv. Eftersom det var del två; "Se upp med vad du önskar", som jag ramlade på av en slump på Storytel så blev det den jag lyssnade på först. Men, boken var inte alls lika bra som den andra serien. I alla fall inte för mig. Först tänkte jag att det var karaktärernas ålder och livssituation som var för långt bort från mitt liv. Men nu har jag tänkt ett varv till och har kommit fram till att det är en alltför osannolik och fantastisk intrig. Det är stora pengasummor, båtjakter och sol-och vårare med. Jag har ju inte läst del ett, men har ändå ganska klart för mig vad som hände i den. Det är lite samma fart som i "Hundraåringen som försvann" av Jonas Jonasson.Kul om man är på det humöret, men det var inte jag. Så, jag struntar nog i ettan och läser något annat.

Bildresultat för se upp med vad du önskar

Min andra bok var en feelgood av Lori Nelson. "Älska, glömma och förlåta" som handlar om Hannah. Hon är en känd morgonprogramvärd som inte är helt nöjd med livet. Tittarsiffrorna har gått ned en aning, hennes pojkvän, borgmästaren, vill inte gifta sig och hans dotter gör livet surt för Hannah. Dessutom har Hannah tagit totalt avstånd från sin mamma i många år efter att mamman valde sin nya fästman framför dottern. Ja, det är många surdegar att ta tag i och saker och ting utvecklar sig åt ett katastrofalt håll. Men, det vore ju ingen feelgood om det inte redde ut sig till slut.



Bildresultat för älska glömma och förlåta bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar