Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 14 september 2017

Arga bibliotekstanten frågade igår på Facebook; Du befinner dig just nu i boken du läser. Var är du?
Jag satt på bussen och började läsa folks kommentarer och blev helt fascinerad! Så många svarade och beskrev de mest fantastiska platser och situationer. Det var allt från parallella världar till frukostbord hemma hos någon spännande bokkaraktär.

Så var befinner jag mig just nu?
Jag sitter just nu bland hovdamerna i det engelska hovet. Det är någonstans i början av 1600-talet och jag är där med prinsessan Arabella Stuart som har blivit ditkallad av sin kusin, kung Jakob.
Boken heter "Flickan i glastornet" av Elizabeth Freemantle. En spännande och klart läsvärd historisk roman

Var är du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar